Vsebine v kategoriji
Ronald "Ron" Michael Sega (tudi Ronald Šega)
... je ameriški astronavt, častnik in fizik slovenskega rodu. Čestitke, Tomaž!
Dopisni križemkražem
2025 - pravilnik
Dopisni križemkražem
2025 - pravilnik
Pravila dopisnega turnirja v križemkražmu za igranje po elektronski pošti - 2025.
PRAVILA IGRE KRIŽEMKRAŽEM
ZA IGRANJE PO ELEKTRONSKI POŠTI - 2025
Vsebina
SISTEM TEKMOVANJA V LETU 2023. 2
SPLOŠNO
Vsa pravila igre KRIŽEMKRAŽEM, ki so objavljena na internetni strani društva: http://www.drustvo-krizemkrazem.si/ ostanejo v celoti v veljavi, razen določil, ki so navedena v teh pravilih.
UDELEŽENCI
Vsak tekmovalec mora imeti registriran e-program Križemkražma, za igranje v sezoni 2025 pa se obvezno uporablja zadnja posodobljena verzija e-KrižemkražemX4-03. Program javlja morebitno uporabo starejših verzij! Prav tako mora udeleženec poravnati društveno članarino za tekoče leto, najkasneje do 31. marca 2025.
Turnir je razpisal upravni odbor društva. Vodja tekmovanja je Gregor Rojko (tekmovanje.dkk@gmail.com), računalniško podporo nudi tudi Drago Smole (drago.smole@zito.si).
SISTEM TEKMOVANJA V LETU 2025
Dopisni turnir 2025 poteka po švicarskem sistemu (11 krogov). Vrstni red po 11. partiji je končni vrstni red celoletnega dopisnega tekmovanja.
Časovnica:
kolo |
od |
do |
1 |
12.03.2025 |
01.04.2025 |
2 |
02.04.2025 |
22.04.2025 |
3 |
23.04.2025 |
13.05.2025 |
4 |
14.05.2025 |
03.06.2025 |
5 |
04.06.2025 |
24.06.2025 |
6 |
25.06.2025 |
15.07.2025 |
7 |
16.07.2025 |
05.08.2025 |
8 |
03.09.2025 |
23.09.2025 |
9 |
24.09.2025 |
14.10.2025 |
10 |
15.10.2025 |
04.11.2025 |
11 |
05.11.2025 |
25.11.2025 |
Za vsakega tekmovalca je izračunan rating na podlagi dosedanjih rezultatov. Po odigranem tekmovanju se izračuna nov rating za vsakega igralca, ki velja za igranje v prihodnjem letu. Igralcu, ki v tekočem letu ne igra turnirja, se odšteje 10 točk, s tem, da je najnižji rating 1500. Vsi novi igralci vstopajo z ratingom 1600.
Igralec A pošlje zaključeno partijo administratorjema (tekmovanje.dkk@gmail.com; drago.smole@zito.si) vključno s seznamom vseh dolgih besed v partiji.
V primeru, da igralec partije ne konča, ali je sploh ni odigral, ali pa je prekoračil dogovorjeni čas, bo izključen iz nadaljnjega tekmovanja in se vsi njegovi rezultati izničijo. Če tekmovalec preda igro, se ta registrira s točkovno razliko 250 : 0.
POTEK IGRE
Vsako odigrano potezo si igralca izmenjujeta preko e-pošte. Ob poslani potezi mora igralec obvezno navesti vir, v katerem se nahaja odigrana beseda ali besedna zveza. Če beseda ni hkrati geslo v viru, mora igralec navesti tudi geslo, pod katerim se nahaja ta beseda ali besedna zveza.
V primeru da sodnik ne prizna besede, ni kazni za igralca.
Partija se lahko konča tudi z remijem.
Vsak igralec mora odgovoriti soigralcu okvirno v roku 24 ur od prejema njegove poteze. Ne glede na čas, ki ga potrebujete za odgovor, uporabljajte način, da ob prvem odprtju poteze nasprotniku posredujete njegove nove črke. Poteze shranjujte pod: 1a-strešica; 1b-Ljubljana; 2a-razsodnik .... itd. ali na podoben način, da se loči katera poteza je po vrsti in od katerega igralca je poteza.
Pozor: pri shranjevanju posameznih potez ne uporabljajte šumnikov, da ne bo nepotrebnih težav pri odpiranju.
Če odgovor igralca zamuja s pravilnikom določen tempo, mora le-ta obvestiti nasprotnika, kdaj bo lahko poslal potezo, zlasti če gre za daljšo odsotnost. Če tega obvestila ne posreduje, ga mora nasprotnik na to opozoriti in če odgovora ne dobi, lahko igralec od sodnika zahteva zmago v partiji brez dokončanega boja.
Koledar posameznih krogov je določen, zato se maksimalno držite terminov zaključevanja partij, saj bo sicer prihajalo do neljubih zamikov in rušenja časovnice. Partije seveda lahko dokončujete prej kot v dvajsetih dneh, ob eventualni odsotnosti pa poskrbite za primeren tempo igranja in oddajo partij v roku.
Poteze iz iste partije hranite do zadnje 10. poteze zaradi morebitnega vračanja za potezo ali dve nazaj, če bi prišlo do kakršnekoli tehnične težave s programom.
Igralec A pošlje zaključeno partijo administratorjema (tekmovanje.dkk@gmail.com; drago.smole@zito.si) vključno s seznamom vseh dolgih besed v partiji.
ZAMENJAVA ČRK
Če igralec želi menjati črke, jih lahko zamenja - najmanj eno, največ pa deset. V primeru, da ima domenka mora zamenjati tudi domenka.
KONTROLNA LITERATURA
Kontrolna literatura je podobna kot na turnirjih:
- Računalniška baza (ASP slovarji)
o SSKJ
o Besedišče slovenskega jezika
o Slovenski pravopis (nova izdaja)
o Veliki splošni leksikon DZS
- Skenirano
o Slovar novejšega besedja (2012)
o Slovenski pravopis (stara izdaja)
o Enciklopedija Slovenije (kazalo - 2002)
o Veliki ugankarski priročnik (Modita - 2004)
o Leksikon imen (Janez Keber – 2008)
o Atlas Slovenije in Atlas Evrope
o Atlas Jugoslavije
o Veliki družinski atlas sveta (DZS - 1992)
o Slovenska krajevna imena (Leksikon CZ - 1985)
- Online zbirke na www.fran.si:
o SSKJ
o SSKJ2
o eSSKJ
o Pravopis
o SNB (Slovar novejšega besedja)
o FRAN terminološki slovarji:
- FARMACIJA
- PRAVO
- AVTOMATIKA
- URBANIZEM
- UPORABNA UMETNOST
- TOLKALA
- BOTANIKA
- SMUČANJE
- GLEDALIŠČE
- ČEBELARSTVO
- GEOLOGIJA
- GEMOLOGIJA
- GEOGRAFIJA
- PLANINSTVO
- KAMNARSKI
- DAVČNI
- BETONSKE KONSTRUKCIJE
- GASILSTVO - NOVO
o Pleteršnikov slovar (veljajo besede brez polglasnikov)
- Online slovar www.krizankar.si velja del z osnovnimi gesli (registrirajte se, registracija je brezplačna).
POSEBNOSTI
Ni dovoljena uporaba imen za prebivalcev krajev, pokrajin in držav izven Slovenije, ki niso navedena v kontrolni literaturi (npr. v Pravopisu, v Slov. krajevnih imenih, …).
Besede iz Besedišča in Pleteršnikovega slovarja so veljavne samo v obliki, kot so zapisane v viru. Torej zanje ne velja množina, niti ni dovoljeno spreminjanje spola!
Vse 12 in več črkovne besede štejejo tako kot jih naračuna program.
Ukinjene so besedne zveze v preskoku (npr.: mlado kislo mleko; mlado mleko se po novem ne prizna). V uporabi ostanejo primeri, ko gre za z vejico nizane primere (npr.: hrastova, javorova miza; kamnita, kovinska, lesena miza).
Pri besednih zvezah samostalnik-samostalnik morata biti oba samostalnika v ednini ali oba v množini (vrh drevesa; vrhovi dreves), razen če vir dokazuje drugo navzkrižno povezavo.
Naslovi umetniških del morajo biti zapisana v celoti v originalu ali prevodu. Lastna imena iz naslova se priznavajo po analogiji priznavanja lastnih imen.
Vse morebitne nepravilnosti v Velikem ugankarskem priročniku (Modita) se dokazujejo v drugih virih. Prav tako se lahko preverjajo in zavrnejo nepravilnosti v preostalih virih.
DOMENEK
Posebno pozornost morata tekmovalca posvetiti zamenjavi domenka s črko, saj program ne vsebuje baze besed in morata sama kontrolirati veljavnost zamenjave ali križanja besede z domenkom.
Igralec mora domenek obvezno uporabiti takoj v naslednji potezi po prejemu. Enako velja tudi, če dobi več domenkov. Vse mora obvezno uporabiti v prvi naslednji besedi.
SODNIK
Sodnik je Bojan Smole (bojan.smole@gmail.com). Pošljite mu SMS na številko 031 511 337, da ugovarjate neko potezo in mu pošljite dokumentacijo na njegov e-mail.
Sodnikova odločitev je dokončna. Če je potrebno, se lahko sodnik posvetuje tudi z ostalimi tekmovalci, ki pa ne smeta biti akterja v partiji, ki jo zadeva ugovor.
Za tehnično podporo in pomoč si po potrebi naložite program Team Viewer, da bo lahko Gregor na daljavo rešil kako vašo težavo v zvezi s programom oz. igranjem.
Zgornja Polskava, marec, 2025